طراحی سایت مبنا
 
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





توضیحات در ارتباط با هر بخش وبمسترتولز، هرچقدر آسان و کاربردی اما به همان میزان ممکن است کمی پیچیده باشد چراکه هر چند وقت یک بار، گوگل ابزار جدیدی را به این قسمت اضافه می کند. طوری که کاربر فکر می کند حتما چنین چیزی را نیاز داشته و می بایست از مدت ها پیش این ابزار خاص به زیرمنوهای یکی از قسمت های وبمسترتولز اضافه می گشت.

اما این بار تقریبا وبمسترتولز سر ناسازگاری عجیب و شگفت انگیزی با وبمستران برداشته است: واکنش یا جریمه دستی!

به توضیحاتی در این مورد توجه کنید. اینکه مدیران بخش مبارزه با اسپم گوگل چه می کنند و وبمستران باید چه کنند تا با واکنش دستی گوگل مواجه نشوند!

ولی پیش از این موضوع به مطلبی دیگر اشاره می کنیم تا بدانید واکنش دستی چیست و در کجا از آن استفاده می شود!

اطلاعات ما برگرفته از توضیحات بخش Support گوگل و مقالۀ Image Mismatch می‏باشد.

Image Mismatch (عدم همخوانی یا تطابق تصویر):

اگر این پیام را در صفحۀ واکنش دستی می‏بینید، بدین معناست که برخی از تصاویر سایت شما ممکن است به صورت متفاوتی در صفحات نتایج جستجوی گوگل با زمانیکه در سایت خودتان نمایش داده می شوند وجود داشته باشد.

در نتیجه، گوگل یک واکنش دستی را در بخش های این چنینی سایتتان ثبت کرده است که باعث می شود بدانید که تصاویرتان چگونه در گوگل نمایش داده شده اند. اطلاعات مربوط به این اتفاق به صورت کامل در لیستی زیر تطابقات وسیع سایت (site-wide matches) آورده شده اند. همچنین اتفاقاتی نظیر این اگر تنها در بخشی از سایت رخ داده باشد می توانید اطلاعات مربوط به آن را نیز به صورت لیست شده و تحت نام تطابقات کوچک (partial matches) مشاهده نمایید.

پیشنهادهایی برای بهتر شدن

  1. مطمئن شوید که سایتتان دقیقا همانطور تصاویر را به کاربران نمایش می دهد که در بخش نتایج جستجوی گوگل! این مساله ممکن است به خاطر پلاگین های anti-hotlinking باشد. شاید بد نباشد که نگاهی به کدهای موجود در سرور سایتتان بیندازید.
  2. زمانیکه از نمایش دقیق آنچه که در سایتتان وجود دارد با آنچه که در نتایج جستجوی گوگل می بینید اطمینان پیدا کردید، درخواست بازبینی مجدد سایتتان را ثبت کنید.

زمانیکه اقدامات ثبتی و درخواست تجدید نظر را انجام دادید، گوش به زنگ و منتظر یک پیام در اکانت وبمسترتولز خود باشید. ما پس از بازبینی سایت، شما را در جریان خواهیم گذاشت. در صورتیکه محرز گردد که بر اساس راهنمایی های انجام شده، دیگر مواردی را نقض نمی کنید، واکنش دستی را منتفی خواهیم کرد.

و اما واکنش دستی کجاست و چه می کند؟

ابتدا به این ویدیو و توضیحات مت کاتس -مدیر بخش مبارزه با اسپم گوگل- توجه بفرمایید.

 

درحالیکه گوگل مشغول اقدامات لازم بر روی الگوریتم هایش جهت ارزیابی و بهبود مداوم کیفیت جستجو است، ما هم بخشی را با عنوان واکنش دستی که از تکنولوژی ضد اسپمینگ استفاده می کند بر روی سایت ها آورده ایم. این بدین معناست که بخش واکنش دستی بر خلاف بخش های دیگر گوگل که ربات ها بسیار فعالند، در اینجا نیروی انسانی و کارمندان بخش مبارزه با اسپم کار و این بخش را کنترل می کنند. صفحۀ واکنش های دستی اقداماتی از این دست را بر عهده دارد (و البته اقدامات امنیتی دیگر) و به قسمت هایی که از نظر گوگل دچار مساله هستند لینکهایی جهت بررسی و رفع مساله توسط ادمین سایت می دهند. (اگر رنکینگ سایت شما تحت تاثیر فشارهای بخش واکنش دستی قرار گرفت، ما این موضوع را در مرکز پیام خودتان در وبمسترتولز اعلام خواهیم کرد)

 

اگر سایت شما در نتایج جستجو دیده نمی شود، یا آنطور که پیشتر اجرا می شد،  اکنون نمی شود، پیشنهاد می کنیم سری به صفحۀ واکنش دستی خود بزنید تا به نشانی های مشکل دار برسید و در جهت رفعشان اقدام کنید.

زمانیکه شما از عملکرد سایتتان در قبال راهنمایی های ما مطمئن شدید، می توانید درخواست یک بازبینی از سایتتان را به صورت مستقیم از صفحه واکنش دستی تان ثبت نمایید. دنیای وب یک دنیای اکوسیستمی است که هر لحظه در حال تغییر است؛ و عملکرد سایت شما هم به عنوان جزیی از دنیای وب در جستجو، تقریبا به طور قطع در گذر زمان در حال نوسان است. بر این اساس حتا اگر درخواست تجدید نظر شما موفقیت آمیز باشد، رنک سایت شما ممکن است به پایینتر (یا بالاتر) از چیزی که قبلا بود برسد.

مروری بر صفحه واکنش دستی

1.     در داشبورد وبمسترتولز، روی Search Traffic کلیک کنید.

2.     بر روی Manual Actions کلیک کنید.

3.     واکنش های دستی لیست شده را در این بخش مرور کنید. هنگامی که مشکلات لیست شده را رفع کردید و اطمینان حاصل نمودید که سایتتان از راهنمای وبمستر (Webmaster Guidlines) پیروی می کند، بر روی Request a review کلیک کنید تا از گوگل درخواست تجدیدنظر سایت شما را ثبت نمایید.

دو بخش مهم در صفحه واکنش دستی وجود دارد:

  • بخش Site-wide matches که اقدامات موثر یک سایت را لیست می کند.
  • بخش Partial matches که وظیفۀ بررسی یک URL خاص یا یک بخشی از سایت را دارد. این موضوع برای صفحاتی از یک سایت مشهور غیر معمول نیست که حداقل چند واکنش دستی دریافت کرده باشد. به خصوص اگر آن سایت مربوط به پلتفرمی برای سرویس دهی به کاربران یا مشاغل در زمینۀ اشتراک گذاری و خلق آثار باشد.

هر بخش شامل اطلاعات زیر می شود:

Reason: دلیل هر خطا و اقدامی که گوگل کشف می کند.

Affect: قسمتی از سایت را نشان می دهد که واکنش دستی را حساس و جلب توجه کرده است. اگر یک واکنش دستی بیش از 1000 آدرس را زیر ذره بین بگیرد، تنها 1000 نشانی اول نمایش داده می شوند.

در مورد گوگل و اسپم

الگوریتم گوگل بسیار خوب در تشخیص اسپم ها عمل می کند و در بیشتر موارد، به صورت اتوماتیک آن را کشف و از نتایج جستجو حذف می کند. به هر حال جهت حفاظت از ایندکس ها، گوگل اراده ای قوی در این موضوع دارد و به همین خاطر بخش واکنش دستی را جهت حذف اسپم و اسپمینگ از نتایج جستجویش ایجاد نمود.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 10 مرداد 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

ماه گذشته، گوگل با ایجاد نمودن فرمی در گوگل داکس، از کسانی که فکر می کنند ممکن است یک سایت خاص و مورد نظر ایشان، از توجه گوگل دور مانده و جایگاه مناسبی در جستجو نیافته، درخواست کرد که در این فرم، کاربران با درج نام سایت (نام دامنه) و توضیحی در این ارتباط که چرا شما فکر می کنید این سایت جایگاه مناسبی ندارد، درج نمایند و گوگل آن را بررسی خواهد کرد،در این مقاله می خواهیم تا به نگاه گوگل به تعداد صفحات سایت بپردازیم.

 

مت کاتس –مدیر ارشد بخش مبارزه با اسپمینگ گوگل- می گوید: سایت هایی با اطلاعات محتوایی و صفحات بیشتر از دو جهت می توانند شانس بیشتری در رده بندی گوگل داشته باشند. بدون شک این مطالب نباید کپی باشند.

وی در این ویدیو می گوید که زمانی که صفحات سایتتان را افزایش می دهید، این شانس را دارید که کلمات کلیدی بیشتری نیز استفاده کنید و برای کلمات کلیدی بیشتری، مطالب را سئو کنید. چراکه در حالت عادی امکان درج بیش از دو یا سه کلمۀ کلیدی اصلی نیست.

این "نبودن" به معنای امکان نداشتن و ممنوع بودن نیست. بدین معنی است که نمی توان برای یک صفحه بیش از دو یا سه کلمه کلیدی را متصور شد.

مطلب بعد در ارتباط با سایتهایی با صفحات بالاست. این نوع سایتها به دو دسته تقسیم می گردند؛ یا سایتهایی که مطالبشان را مستقیما از صفحات دیگر کپی می کنند و یا سایتهایی با صفحات بالا و نسبتا بالا که خود تولید کنندۀ محتوا و مطالب مفید هستند. این سایتها شانس زیادی برای دریافت بک لینک های واقعی و معرفی از جانب سایت های دیگر خواهند داشت که به اعتبار و کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل کمک زیادی خواهد کرد. همچنین افزایش بک لینک حقیقی، شانس ورود روبات های گوگل به سایت شما و ایندکس نمودن صفحاتتان را بالا خواهد برد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 3 مرداد 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

بسیاری از ادمین ها و بلاگرها تصور می کنند که اگر یک متنی تولید کردند، برای آنکه متنشان توسط افراد بیشتری خوانده شود و ربات های جستجوگر گوگل را بیشتر جذب کنند، آن را در چندین نشانی دیگر کپی می کنند. حال آنکه امروزه باید بدانیم که حتا نشانی هایی که بعضا با www و همچنین بدون این 3 حرف، فعال هستند نیز در خطر جدی ایندکس نشدن و جریمه شدن هستند.

گوگل سخت تلاش می کند تا صفحاتی با اطلاعات متمایز از سایر صفحات وب، ایندکس کند و نشان دهد.

گوگل چندین راه برای پیشگیری از ایجاد لینکهای تکراری و همچنین راههایی جهت نشان دادن آنچه که شما می خواهید برایتان ایندکس شود را پیش پایتان می گذارد:

  1. تلاش کنید تا لینکهای داخلی‏تان بدون نقص باشند. برای مثال به صفحاتی این چنینی لینک ندهید: http://www.example.com/page/  و  http://www.example.com/page and http://www.example.com/page/index.htm.
  2. از وبمستر تولز برای آنکه به گوگل بگویید کدام قسمت از سایتتان را ایندکس کند استفاده کنید. شما می توانید به گوگل، دومین اصلی تان را معرفی کنید. برای مثال http://www.example.com or http://example.com).
  3. کاربران از دیدن صفحات خالی خوششان نمی آید. پس تا جای ممکن از این اقدام جلوگیری نمایید. برای مثال: صفحاتی را که هنوز برای آن مطلبی ندارید، ایجاد و منتشر نکنید. اگر قصد ایجاد چنین صفحاتی را داشتید، از noindex meta tag جهت قفل نمودن این گونه صفحات از ایندکس شدن استفاده کنید. این بدین معناست که از کد nofollow و نظایر آن که در بسیاری از سی ام اس ها (که جدیدترین شان وردپرس است و به راحتی این کار را برای لینک ها انجام می دهد) تعریف شده، استفاده نمایید.

در موارد نادر، الگوریتم گوگل ممکن است یک URLی را از یک سایت انتخاب کند که در حال انتشار مطلب شما بدون اجازه تان است. اگر شما معتقدید که آن سایت در حالت کپی برداری مطلب شما بدون رعایت قوانین کپی رایت است، احتمالا باید با هاست سایت مربوطه تماس بگیرید و درخواست حذفش را بدهید. به علاوه، می توانید درخواست حذف آن صفحۀ خاص را از طریق صفحۀ "درخواست تکمیل فرم مخصوص به قوانین نقض شده" به گوگل بفرستید.

تمام این موارد برای حفاظت از حقوق افراد ذکر شد. اما چه اتفاقی برای سایتهایی که مطالب و محتوا و دسترنج دیگران را با یا بدون ذکر منبع (امروزه برای صفحۀ نتایج جستجوی گوگل تفاوتی نمی کند) بر روی سایت خودشان پیاده می کنند می افتد؟

پیش از اشاره به این مطلب باید دوباره خاطر نشان کرد که حتا صفحات داخلی یک سایت اگر مشابه هم نیز باشند، بر سئو و ایندکس سایتتان تاثیر خواهد گذاشت. به همین خاطر ابزار مختلفی را که وبمستر تولز در اختیار کاربران گذاشته نیز می توان بسیار کاربردی یافت. در این ارتباط در مقالات پیشین توضیحاتی را ارائه دادیم و در آینده نیز مقالاتی از این دست منتشر خواهد شد.

 

برویم سر بحث اصلی!

گوگل و رباتهای جستجوگرش پس ارائۀ الگوریتم مرغ مگس خوار، دقت فراوانی در گشتن به دنبال اولین صفحه ای هستند که با توجه به زمان و تاریخ ایندکس شدن، مطلب را درج کرده است و باقی صفحات را از بخش نتایج جستجو حذف خواهند کرد. البته در صورت درخواست کاربر، گوگل می تواند صفحات تکراری را نیز نشان دهد اما در حالت عادی این صفحات برای گوگل فاقد ارزش و محتوا هستند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

مقالات زیادی در زمینه ی دلایل مهم بودن بهینه سازی سایت و همچنین روش های بهینه سازی سایت گفته شده است. حال در اینجا می خواهیم تا شما را با اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت آشنا کنیم.

 

 

  • کلمات کلیدی: همانطور که قبلا گفته شد استفاده از کلمات کلیدی می تواند در بهینه سازی سایت تاثیر مثبتی بگذارد ولی عدم استفاده از keyword stuffing (اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل) و به صورت اسپم گونه را keyword stuffing میگویند . این کار باعث بالا رفتن چگالی کلمات کلیدی شما درون یک صفحه به صورت اسپم می شود و میتواند  باعث افت وب سایت شما شود این اشتباه زمانی رخ می دهد که تعداد تگ ها بیش از حد باشد.استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند نمونه ای از keyword stuffing باشد.
  • لینک ها: ایجاد لینک های مخفی و غیر معتبر می توان در سئو سایت تاثیر منفی داشته باشد به صورتی که کاربران به لینک ها دسترسی نخواند داشت.همچنین تجربه نشان داده که خرید و فروش لینک کاملا باعث پنالتی شدن سایت شما میشود.
  • محتوای تکراری: بارها گفته شده که سعی کنید در سایت خود از مطالب مفید و کاربردی استفاده کنید و حرفی تازه برای گفتن داشته باشید.استفاده از محتوای تکراری از مهمترین اشتباهات رایج در بهینه سازی وب سایت می باشد.
  • Page Cloakong :Page Cloakong تکنیکی است که محتوای نمایش داده شده با روبات موتورهای جستجو و کاربر با هم همخوانی ندارند به عبارتی چیزی که کاربر می بیند با موتورهای جستجو فرق دارد.این روش هم می تواند یکی دیگر از اشتباهات بهینه سازی سئو می باشد.
  • برگه‌های Doorway: این برگه ها همان صفحاتی هستند که وقتی یک عبارت را جست و جو میکنید و بر روی یک نتیجه کلیک میکنید ، صفحه ای باز میشود که نتیجه جست و جوی عبارت مورد نظر شما درون آن سایت را نمایش میدهد . این صفحات کاملا میتوانند وبسایت شما را به صفحات ۳۰ و شاید بیشتر انتقال دهند !.اگر از این صفحات استفاده میکنید ، همین الان خواندن این مطلب را کنار بگذارید و ابتدا آن صفحات را از بین ببرید.

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

می دانیم که داشتن یک وب سایت کافی نمی باشد و باید به کیفیت و همچنین رتبه ی سایت بین موتورهای جستجو توجه کرد.Author Rank از جمله فاکتورهایی است که در این راه می تواند به ما کمک کند.در این مقاله می خواهیم تا شما را باراه های افزایش رتبه Author Rank بپردازیم. Author Rank به معنی نویسنده رتبه می باشد ، همانطور که از اسم آن مشخص است نوعی امتیاز است که موتورهای جستجو به نویسندگان وب می دهند و گوگل برای نویسندگان محبوب و پرطرفدار شبکه اجتماعی گوگل پلاس قائل است تا به نوشته های سایت آنها شانس قرار گرفتن در نتایج بالاتر را بدهد.

 

به عبارتی هرچه میزان محبوبیت شما در گوگل پلاس بیشتر باشد Author Rank شما افزایش پیدا می کند و در نتیجه احتمال اینکه ترافیک سایت افزایش پیدا کند بیشتر می شود.
حال به بیان راه های افزایش رتبه Author Rank می پردازیم:

√ تعداد اشتراگ گذاری ها و +1 در هر پست
√ فرکانس پست
√ ارتباط با سایر شبکه های اجتماعی غیر از گوگل
√ تعداد نظرات در هر سایت
√ قدرت سایتهایی که اشتراک می گذارند
√ تعداد # هایی که حلقه ها به کار میبرند
√ شاخص قدرت بیرونی
√ درجه مشغولیت گوگل +
√ اوسط پیج رنک

بنابراین اهمیت Author Rank را دست کم نگیرید تا بتوانید با افزایش آن در لینک های اولیه گوگل باشید و بتوانید با استفاده از آن میزان بازدید از سایت خود را بالا ببرید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 14 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان
 
 “ترافیک وبسایت مهمترین فاکتور موفقیت یک وبسایت تلقی شده است” ، اما این اظهار نظر دارای شرایطی می­باشد. اگرچه ترافیک یک وبسایت یک شریان حیاطی وبسایت است، اما کیفیت ترافیک به مراتب مهمتر از کمیت آن است.

این که بازدید وبسایت شما از چند نفر در روز به چند صد نفر در روز افرایش پیدا کند شاید فوق العاده برای شما هیجان انگیز باشد و در نگاه اول همان چیزی باشد که شما برای وبسایتتان به دنبال آن بودید، اما اگر بازدید کنندگان شما به دنبال چیزی غیر از آنچه که شما ارائه میدهید باشند، جز اینکه ترافیک وبسایت خود را از دست دهید چیزی دیگری ندارد. برای مثال استفاده از سایت های مانند پی سی رنک ، سایت های کلیکی که بازدید کننده در ازای کلیک خود مقداری پول کسب می کند و … جهت افزایش بازدید و رنک سایت. اما به نظر من این کارها جز از دست دادن ترافیک سایت چیز دیگری ندارد حتی از نظر رنک سایت. در این مورد من یکی از وبسایت های خود را مورد آزمایش قرار دادم و نتیجه در چند ماه اول خیلی خوب بود ولی بعد از گذشت چند ماه متوجه شدم که گوگل رنک سایت را کاهش داده است و تعداد ورودی ها سایت از گوگل به شدت کاهش پیدا کرده بود. اما در مورد رتبه الکسا کاهش زیادی دیده نمی­شد. خودتان قضاوت کنید که آیا الکسا به افزایش ترافیک شما کمک می کند یا گوگل؟

ترافیک هدفمند

شما به بازدیدکنندگان خاص خود احتیاج دارید که علاقه ­مند به محصولات و یا مطالب شما هستند. و یا می­توان گفت شما نیاز به ترافیک هدفمند دارید.

فکر می کنم ترافیک هدفمند به عنوان یک زیر شاخه از ترافیک وبسایت نیست، چرا که آنها دو موجودیت جداگانه هستند. اگر شما برای بازاریابی وبسایت خود برنامه­ریزی کرده اید و به نوع ترافیک اهمیت ندهید، شما خودتان را از ابتدا برای شکست آماده می کنید.
باور کنید یا نه، مردم وقتی وارد وبسایت می شوند اگر سرنخی از اطلاعاتی که به دنبال آن می­گردند نباشد کمتر از چند ثاینه وبسایت را ترک می کنند. (البته یک استثنا وجود دارد که آن هم طراحی قالب وبسایت می­باشد که اگر عالی باشد و کوچکترین اطلاعات هم برای بازدیدکننده نداشته باشد باعث ماندن بازیدکننده در وبسایت می­شود.) پس نحوه ی ارائه و مکان قرار گیری مطالب در وبسایت مهم است.

به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت های موفق به باکس های قالب که در فوتر و یا سایدبار قرار می­گیرند اهمیت می­دهند، با این کار به معرفی بهتر سایت و یا معرفی بهتر خدمات به بازدید کننده کمک می کنند. و این کار باعث هدفمند شدن ترافیک می­شود.
چند راهنمایی برای آماده کردن وبسایت شما برای ترافیک هدفمند:

  • وبسایت خود را برای ترویج یک محصول و یا خدمات به عنوان آیتم های اصلی وبسایت طراحی کنید.
  • مشخص کردن مخاطب های خاص خود که علاقه­مند به محصولات و یا خدمات شما هستند و برنامه­ریزی برای جذب آنها به وبسایت.
  • انتخاب عنوانهایی که خدمات و محصولات شما را  بهتر معرفی کند و علاوه بر این جذاب بودن آنها مهم است.
  • نگه داشتن یک جریان ثابت از محتوای رایگان برای مثال محتوای آموزشی رایگان ، بر روی وبسایت شما و اضافه کردن مطالب جدید (در انتخاب نوع مطالب سعی کنید مطالبی که کمتر به آنها  پرداخته شده باشد انتخاب کنید و یا بهتر از موارد موجود به آنها بپردازید. ) و از بازدیدکنندگان برای دیدن مطالب جدید شما دعوت کنید. (در کنار حفظ بازدید کنندگان قدیمی سعی کنید افراد جدیدی را برای مشاهده مطالب دعوت کنید.)


هدف از نوشتن این مطلب این بود که نقاط تفاوت بین ترافیک وبسایت و ترافیک هدفمند برای شما روشن شود. اگر شما بازاریابی خود را بر روی ترافیک هدفمند متمرکز کنید دیگر فقط با آمار و ارقام خالی سرو کار نخواید داشت و با مشتریان بالقوه روبه رو می­شوید و مهمتر از آن خرید و فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 13 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

در این مقاله می خواهیم تا درباره بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت توضیح دهیم.برای اینکه بخواهیم زمان بارگذاری صفحات را کم کنیم باید از فایلهای کم حجم استفاده کرد ما در این مقاله می خواهیم تا روش های مورد استفاده در بهینه سازی تصاویر را مورد بحث قرار دهیم.
طبق آمار بدست آمده افراد در دنیای مجازی معمولا برای بارگذاری صفحات وقت زیادی را سپری نمی کنند این مبحث می تواند در کم حجم کردن تصاویر و همچنین سرعت بارگذاری صفحه ی وب اطلاعات خوبی را به شما دهد.

 

با توجه به اینکه صفحه نمایش کامپیوتر می تواند تنها تصاویری با وضوح 72dpi (نقطه در اینچ) را نمایش دهد. در نتیجه اولین گام در بهینه سازی تصاویر، کاهش وضوح به 72 dpi است. تصاویر بزرگتر می توانند به قسمتهای کوچکتری تقسیم بندی شوند. هر قسمت، فایل کوچکی است که می تواند در کسر کوچکی از زمان لود شود.

اکثر فایلهای گرافیکی شامل اطلاعاتی در مورد پالت رنگ تصویر هستند. این اطلاعات معمولا برای نمایش در سایت مورد نیاز نمی باشد. بسیاری از برنامه های گرافیکی این قابلیت را دارند تا تصاویر را بتوان برای وب دخیره سازی نمود. "Save for the web" انتخابی است که کلیه اطلاعات غیر ضروری را از تصویر حذف می کند بدون آنکه بر کیفیت نهایی تصویر خدشه ای وارد شود.

روش دیگری که به ظاهر می تواند زمان بارگذاری را بالاتر برد، استفاده از ویژگی progressive برای تصاویر GIF، یا PNGهای interlaced است. هر دوی این ویژگیها این امکان را می دهند تا زمان بارگذاری صفحات به تدریج صورت گیرد و در ابتدا تصویری مات نمایش داده شود و سپس تصویری با وضوح بیشتر و شفاف تر. در حقیقت این تصاویر حتی چند ثانیه نیز کندتر از تصاویر معمولی بارگذاری می شوند ولی آنها برای بازدید کنندگان به نظر سریعتر هستند.

در شروع کار تصاویر مورد نظر را بررسی کنید بعضی اوقات تصاویر نیازمند تغییر دادن بکگراند یا حذف قسمت هایی هستند که باید انجام شود.شما می توانید با نرم افزارهای فتوشاپ یا Fireworks کیفیت عکس را پایین آورده یا اگر یک آماتور هستید با نرم افزار Paint به راحتی می توانید به اهداف بهینه کردن تصاویر وب سایت برسید.

مینیمم کردن عمق رنگ هنگامیکه به کیفیت نیاز نیست و حذف قسمت هایی از عکس که نیازی نیست در وب سایت باشد.همچنین مشخص کردن اندازه ارتفاع و عرض تصاویری که کیفیت بالا دارند و بکار بردن پیش نمایش تصاویر به جای استفاده از تصاویر بزرگ می تواند در بهینه کردن عکس های سایت و لود سریع وب سایت کمک می کند .

رعایت موارد بالا در بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت می تواند تاثیر بسزایی در سرعت بارگذاری صفحات وب داشته باشد و همچنین می تواند میزان بازدید از سایت شما را ارتقا دهد و به دنبال آن در حرفه ی طراحی سایت بتوانید مشتریان خود را افزایش دهید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

تحقیقات نشان داده است که ۹۰ % از کاربران اینترنت وب سایتهای مورد نظر خود را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند و  این کاربران  از ۳۰ صفحه ای که در نتیجه جستجو نمایش داده می شود فراتر نمی روند.با در نظر گرفتن این مطلب براحتی می توان فهمید که چرا وب سایت شما با وجود طراحی سایت زیبا باید رتبه بالایی در این صفحات نتایج جستجو داشته باشد.
بدلیل اینکه ۹۰ % از افراد از موتورهای جستجو برای پیدا کردن مطلب مورد نظر خود استفاده می کنند این صفحات حاصله از جستجو مهم ترین صفحات در اینترنت به شمار می روند.

 به طور کلی و گسترده مبحث سئو را می توان به ۲ گروه طبقه بندی کرد:لیست بندی یا طبیعی و آگهی که بابتش پول پرداخت کردید که معمولاً در قسمت Pay Per Click یا PPC خریداری شده اند.تقریباً ۸۰ % لیست هایی که در گوگل انجام می شود از طریق لیست عضوی می باشد نه از طریق لیست PPC  و به همین دلیل است که باید وب سایت خود را به طور طبیعی در صفحات جستجو به بالاترین رتبه برسانید  و این مورد حائز اهمیت است.بالابردن رتبه سایت خیلی سخت نیست.فقط بهینه سازی سایت خود را طوری انجام دهید که خیلی سریع و راحت در موتور جستجو قرار گیرد.


بهینه سازی موتور های جستجو یا SEO به فرایندی گفته می شود که سایت شما را طوری مدیریت می کند که در برنامه موتورهای جستجو براحتی بالا آمده و دیده شود.SEO خیلی بیشتر حائز اهمیت است موتورهای جستجو سیستم های تحلیلی متنی می باشند بنابراین اگر صفحه وب شما حاوی عکس های زیاد باشد و متن های کمتری داشته باشد سایتتان خیلی رتبه بالایی نخواهد داشت.باید در صفحات مختلف عبارات/کلمات کلیدی خود را بنویسید.بنابراین اگر واژه “طرح تجاری” مورد نظرتان است باید یک صفحه با نام “طرح تجاری” داشته باشید و در آن صفحه متن های مرتبط با “طرح تجاری” را نیز یادداشت کنید.

برای من این موضوع خیلی معمولی بود اما از آن به بعد در زمینه SEO سالهاست فعالیت کردم اگرچه این تفکر که چرا افراد هنوز هم صفحات اصلی خود را خانه می نامند یا نام تجاری خود را روی قسمت عنوان تمامی صفحات سایت خود می نویسد مرا متعجب می کند کمرنگ نشده است.ممکن است صاحبان وب سایتها بدنبال کسب و کار خود هستند و وقتی در صفحات اول گوگل به آن بر می خورند برایشان رضایت بخش است.این موضوع فقط برای مشتریانی که نام کمپانی شما را می دانند خوب است که برای برند های معروفی مثل Agros یا Amazon هم بد نیست اما اگر سعی بر این دارید تا مشتریان خود را از طریق اینترنت پیدا کنید باید متن های سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

از جوانب دیگر بالا بردن رتبه سایت اعتماد و اعتبار است.هیچ فرقی با کسب و کارهای دیگر که به دنبال شهرت خوب و اعتماد هستند ندارد.دنیای مجازی را برای چند لحظه فراموش کنید ، در دنیای واقعی تجارتها از قبل بنا شده اند  نفوذ بیشتری نسبت به کسب و کارهای جدیدی  که راه اندازی شده است دارند مثل رستوران مورد علاقه خودتان، اگر رستوران جدیدی در انتهای خیابان محل سکونتتان افتتاح شده باشد شاید این شانس را نداشته باشید تا در آنجا غذا بخورید و یا به رستوران مورد علاقه تان می روید حالا اگر شنیده باشید که شهرت خوبی کسب کرده و غذاهای خوبی هم سرو میکند شاید تصمیم بگیرید تا آنجا را هم امتحان کنید.چنین مطلبی در مورد وب سایت هم صدق می کند به جز اعتمادی که از طریق الگوریتم بدست می آید.هر چه از سایت های (برتر) و قابل اعتماد لینک دریافت کنید گوگل بیشتر به شما اعتماد می کند واقعاً این موضوع اهمیت دارد زیرا وب سایت خوب به سایتهای غیر مرتبط یا بی ارزش لینک نمی شود.

یکی دیگر از جنبه های مرتبط با اعتماد کارهایی است که شرایط و ضوابط موتورهای جستجو انجام می شود.یعنی ایجاد لینک ها به طور طبیعی و استفاده از کلمات کلیدی بیش از اندازه می باشد.اضافه کردن ۵۰۰ صفحه در یک روز پیشرفت خوبی به شمار نمی رود.موتور های جستجو از وب سایتها انتظار دارند تا به آرامی گسترش پیدا کنند و چراغ اخطار آن ها به این معنی است که احتمالاً وب سایت شما را بد شناسایی کرده و شاید آن را جریمه کند.

بنابراین تنها راه بالا بردن رتبه خود انجام هر کاری است که موتورهای جستجو آن را می پذیرند یعنی وب سایت هایی را راه اندازی کنید که بتوان براحتی آن ها را هدایت کرد( بنابراین کاربران و افرادی که جستجو می کنند بتوانند به راحتی هر صفحه را پیدا کنند) محتوی جالب و مرتبط بسیار زیادی داشته باشد و لینک های قابل اعتماد هم در آن وجود داشته باشدطراحی وب سایت خود را با دیدگاه خود در اینتریت به بهترین شکل ارائه دهید و نباید دچار اشتباه شوید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

با توجه به استفاده کاربران از نت ، مسئله ی ارتقا سطح اطلاعات وب مسترها در چگونگی ارتقا وب سایت در موتور جستجو گوگل اهمیت ویژه ای پیدا کرده است به همین دلیل در اینجا می خواهیم چند فاکتور مهم در بهینه سازی سایت را برایتان بیان کنیم.

√ رنکینگ بالای سایت جهت قرار گرفتن در لینک های اولیه ی صفحات همیشه مشتریان زیادی را بوجود آورده است.
√ با توجه به آمار حدود 91 درصد کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند.



√ 87 درصد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند.
√ حدود ۷۳ درصد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز میشود.
√ نزدیک به 4.2 بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند.

امروزه علم سئو به وسیله سایت های فعال در تجارت الکترونیک و به تازگی در تمامی سایت ها حتی خدماتی به طرز گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.
امروزه افرادی که می خواهند در عرصه ی وب پیشرفت کنند و بازاریابی اینترنتی خود را افزایش دهند باید صفحات وب را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنند زیرا رعایت این اصول کاربران را جذب سایت خواهد کرد.اگر شرکت شما نظر بهطراحی سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید سئو را در اولویت قرار دهید.
به خاطر داشته باشید که سئو شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار اینترنتی معرفی میکند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

 بلوکه شدن یک سایت می تواند از طریق بلوکه شدن نام دامنه سایت شما یا آی پی آدرس سایت شما باشد.

۱- استفاده بسیار زیاد از محتوای یکسان در وبسایت.

۲- توصیف محصول توسط سایت های تجارت الکترونیکی برجسته.

۳- صفحاتی که موضوع بندی مشخصی ندارند و دارای مطالب متفرقه زیادی هستند وتوسط افراد مختلفی نوشته شده است.

۴- سایت دوقلو

سایتهای دوقلو به سایتهائی گفته می شوند که محتوای یکسانی دارند اما آدرس دسترسی به آنها متفاوت است. استفاده از دو آدرس با محتوای یکسان یکی از روشهائی است که تعدادی از سایتها یا مشاوران سایتها برای بالا بردن رتبه سایت (Page Ranking) استفاده می کنند. استفاده از این روش می تواند باعث بلوکه شدن کل سایت شما بشود.

۵- مخفی سازی تعدادی از سایتها با استفاده از صفحاتی که برای موتورهای جستجو بهینه شده اند ولی محتوای چندانی برای کاربران سایت ندارند

بعنوان صفحات ورودی استفاده می کنند. این صفحات برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می شوند در حالیکه صفحات اصلی سایت برای بازدیدکنندگان متفاوت هستند. این صفحات بطور خودکار توسط موتورهای جستجو در سایت تشخیص داده شده و در کوتاه مدت باعث کاهش رتبه سایت و در بلند مدت باعث بلوکه شدن سایت خواهد شد.



۶- متون غیر قابل مشاهده

استفاده از متون غیر قابل مشاهده هم یکی از روش های نادرست برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در این روش متونی را که از نظر محتوائی نباید در صفحه نشان داده شود را با رنگ پس زمینه در صفحه سایت قرار می دهند. این متون عموما به گونه ای هستند که بصورت عادی می توانند باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شوند. اما بدلیل اینکه روش ارائه ( غیر قابل مشاهده بودن) روش غیر قابل قبول موتورهای جستحو است، توسط روباتهای موتور جستجو تشخیص داده شده و باعث کاهش رتبه و در نهایت بلوکه شدن سایت می شود.

۷- اقدام به ثبت سایت به مقدار زیاد

اقدام به ثبت یک سایت یک صفحه ای از سایت با تکرار زیاد هم می تواند دلیلی بر بلوکه شدن سایت باشد. در ۲۴ ساعت نباید به دفعات زیادی اقدام به ثبت یک سایت کرد. بعضی از موتورهای جستجو زمان ۳۰ روز را برای فاصله بین دفعات ثبت سایت در نظر می گیرند. بنابراین برای سایتهائی که این قانون را نقض می کنند، مشکلاتی در این موتور جستجو پیش می آید. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت سایت خود در موتور جستجو حتما بخش مربوط به قوانین آنرا مطالعه کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.

۸- استفاده از کلمه های کلیدی نامربوط

استفاده از کلمه های کلید نامربوط به محوای سایت نیز می تواند دلیلی بر پائین بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد. استفاده از محتوای صفحه وب بعنوان کلمات کلیدی می تواند باعث بلوکه شدن سایت شود. منطقی ترین روش این است که تعدادی کلمه کلیدی مرتبط با محتوای صفحه در بخش کلمات کلیدی قرار گیرد.

۹- اقدام به ثبت سایت بصورت خودکار

تعدادی از سایتهای اینترنتی پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی از موتورهای جستجو را می دهند، استفاده از این روش هم می تواند تاثیر منفی در رتبه سایت شما داشته باشد. در صورت تداوم این عمل می توان انتظار بلوکه شدن کل سایت در موتور جستجو را هم داشت. البته این مسئله بیشتر در مورد موتورهای جستجوی مادر صدق می کند.

۱۰- صفحات ورودی

منظور صفحاتی هستند که محتوای زیادی برا بازدیدکنندگان شما ندارند اما برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. این صفحات به گونه ای طراحی شده اند که بصورت خودکار یا دستی بازدیدکنندگان را به صفحات بعدی در سایت راهنمائی می کنند. استفاده از این صفحات را می توان با تکنیکهایی از دید بازدیدکنندگان پنهان کرد اما از دید موتورهای جستجو و روباتهای آن پنهان نمانده و برای کل سایت ایجاد مشکل می کند.

۱۱- استفاده از وب سایتهای رایگان

استفاده از وب سایت های رایگان می تواند دلیل بر کم بودن رتبه یک سایت علی رغم استفاده از تمام تکنیک های بهینه سازی سایت باشد. زمان هایی که سایتهای رایگان در دسترس نیستند، بدلیل اینکه مثلا پهنای باند در نظر گرفته شده برای ماه مصرف شده است، باعث کاهش رتبه سایت می شود. البته این اتفاق می تواند بر روی سرویسهای ارزان هم رخ بدهد. اگر در زمانی که روبات موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند، سایت شما در دسترس نباشد ، تاثیر زیادی در کاهش رتبه سایت شما خواهد داشت. به همین دلیل استفاده از سرویس های ارزان یا رایگان را برای سایتهای حرفه ای ، مقرون به صرفه نیست.

۱۲- مشکل آدرس اینترنتی

اگر از همه روشهای گفته در طراحی سایت خود اجتناب کردید و بازهم مشاهده کردید که سایت شما بعد از گذشت چند ماه در موتورهای جستجو وجود ندارد، احتمالا مشکل از سرویس هاستینگ شماست. گاهی اتفاق می افتد که یک موتور جستجو یک آدرس آی پی را بلوکه می کند. در این حالت کلیه سایت هایی که از آن آی پی استفاده می کنند هم دچار مشکل می شوند. این اتفاق بیشتر برای هاستینگهائی می افتد که با استفاده از برنامه های خودکار سایتهای خود را در موتورهای جستجو و با روشهای غیر مجاز ثبت می کنند.

 

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 تير 1394برچسب:, توسط زهرا مرزبان

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد